Українські митці та Hermes:Історії креативних тандемів

Відомі у всьому світі дизайнери модного дому Hermes часто звертаються до українських митців за натхненням і талантом, створюючи разом справжні шедеври. Володимир Рибальченко, Дмитро Рибальченко та Володимир Манжос стали частиною цієї унікальної співпраці, вносячи свій неповторний стиль і креативність у продукцію престижного бренду. Від складних малюнків на хустинах до вражаючих вітрин у бутиках, їх роботи захоплюють і дивують модну спільноту. Дізнайтеся, як ці художники з України залишають свій слід у світі високої моди, збагачуючи його елементами національної ідентичності та історії. Анна Скоренко, засновниця проєкту EQUAL, розповідає про творчі тандеми, які підкорили серця поціновувачів моди по всьому світу.

Які українські митці або художники з українським корінням співпрацювали з Hermes?

Серед митців, які співпрацювали з модним домом Hermes, особливо виділяється Володимир Рибальченко. Його роботи, такі як хустини “Les cavaliers d’or,” “Tutankhamun,” “Toits de Paris,” “Souvenirs d’Asie,” та “Carrosses d’or,” відзначаються вишуканістю та глибиною майстерності.

Володимир Рибальченко, хустка La fontaine de bartholdi

Дмитро Рибальченко, син Володимира, продовжив родинну традицію, розпочавши свою кар’єру в 1989. Його творчий шлях відзначений численними роботами для Hermes, такими як “Photo finish,” “Minuit au faubourg,” “Les facéties de Pégase,” “Au fil de l’Inde,” та “Kilim”. Митець також співпрацює з брендом Diptyque.  

Дмитро Рибальченко, хустка Minuit au faubourg

Володимир Манжос, відомий як WaOne, мураліст, народжений близько 1985 року, створив вітрину для нового бутіку Hermes в Міжнародному аеропорту Кансай, Японія, у 2024 році, демонструючи своє неперевершене мистецтво.

Ці митці своєю творчістю не лише прославили українську культуру, а й збагатили світовий бренд Hermes своїм унікальним баченням та майстерністю.

Waone x HERMES Kansai Airport Osaka

Звідки креативні директори модного дому Hermes дізнаються про українських митців для співпраці? Які відбувається їх взаємодія?

Що стосується Володимира Рибальченка, то його рідний дядько, брат матері, Філіп Леду (Ledoux), був художником, який довго співпрацював із будинком Hermes. Саме він познайомив майбутнього племінника-художника з директором Робером Дюма, який відзначив талант Володимира і запропонував йому роботу.

Син Володимира, Дмитро Рибальченко, своєю чергою, ніколи не просив батька допомогти влаштувати його на роботу в Hermes. Але одного разу батько попросив допомогти завершити дизайн однієї хустини. Цей процес так захопив молодого художника Дмитра, що він вирішив створити кілька власних дизайнів, які тоді вподобав уже Жан-Луї Дюма. Так, у 1991 році Дмитро продовжив справу батька в будинку Hermes.

Володимир Манжос до співпраці з брендом вже мав ім’я відомого мураліста, створював принти для книжок, вирізнявся власним стилем і декорував вітрину столичного ЦУМу. Так його запримітили міжнародні бренди, зокрема бренд Hermes.

Чи використовують українські митці елементи національної ідентичності та історії у своїх роботах для Hermes?

Зазвичай це залежить від замовлення бренду. Наприклад, малюнок Les cavaliers d’or, або «Золоті вершники» (також відомий як «пектораль»), Володимир Рибальченко створив, оскільки Hermes отримали пропозицію від Метрополітен музею у Нью-Йорку присвятити випуск хустки до виставки. Саме тоді нашу пектораль (скіфське золоте намисто середини IV століття до нашої ери, яке було знайдено в 1971 році на Дніпропетровщині) вперше вивезли на виставку за кордон у 1975 році. Також на хустці зображені й інші золоті вироби того періоду: гребінь, вовчиця… Так увічнили історію, і частинка нашої культури стала найбільш бажаною хусткою у сучасних модниць.

Яка колаборація є вашою улюбленою?

Якраз найбільше обожнюю вироби родини Рибальченків. Завжди полюю на їхні хустки на аукціонах. Маємо чим похизуватися, бо привезли для нашої клієнтки, яка їх колекціонує, найцікавіші та найрідкісніші екземпляри, деякі з яких навіть не встигли потрапити в шоурум. Загалом їхнього авторства більше ніж 100 варіантів хусток. І ще будуть, оскільки Дмитро й досі створює принти на замовлення бренду. З улюблених, окрім пекторалі, — «Тутанхамон» (бо я дуже любила єгиптологію в юності), «Дахи Парижа» (Toits de Paris, де, авжеж, є елементи бренду і Ейфелева вежа з вогнями вечірнього міста), більш сучасний принт Дмитра «Опівночі в передмісті» (Minuit au Faubourg: «місто здається спокійним і тихим, але з Ейфелевої вежі лунає сигнал: виклик Super H! Щось відбувається. Замаскований і одягнений у плащ, гордий кінь на вершині будівлі Hermès проходить дивну метаморфозу, готовий до дії. Ми, затамувавши подих, спостерігаємо, як він готується до польоту — сучасний Пегас для світу коміксів», — так описує принт бренд), «Космічний шопінг у передмісті» (Space shopping au Faubourg, наступна серія коміксу про Пегаса супергероя, дуже класна ідея, як на мене), «Varangues» (зображено чотири вікна з видами на Кариби, морські краєвиди, колоніальні будинки та квіти гібіскуса у центрі), «Під кедром» (ліванський кедр, оточений мозаїкою, і це неперевершено), «Різдво» (Noël au 24 Faubourg, виглядає як новорічна листівка, де всередині розташована скляна куля, яку, коли трусиш, то магічно сніжить, навколо гілочки ялинки, ялинкові іграшки, і всередині кулі головний бутик бренду по вул. Фобур Сен-Оноре), «Витівки Пегаса» (Les facéties de Pégase, виглядає як картинка позаду зошита, де, щоб розгледіти малюнок, треба напружити очі, пам’ятаєте?).

Я Даша, кофаундерка & бренд стратег THE US. Я обожнюю креативний маркетинг і закохана в українську культуру та мистецтво. Тож буду щаслива розділити свої захоплення з читачами THE US.

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *