Світлана Полозова про заснування Polozova Studio, свідоме виробництво та унікальний підхід до пошиття

«Найприємніше — це бачити радісні очі нареченої, яка каже, що ми втілили в життя її омріяну весільну сукню», — спогадами й мріями про свій професійний шлях із редакцією THE US поділилася засновниця однієї з найвідоміших українських студій індивідуального пошиття «Polozova Studio» Світлана Полозова. Далі розповідаємо, що ми дізналися про історію створення студії, її цінності та плани на майбутнє

Що надихнуло вас на створення Polozova Studio?

Мої друзі. Я шила для них одяг удома в перервах між основною роботою. Друзям подобалося, як у мене класно виходило. Вони помічали, що я отримувала задоволення від процесу й результату. Тому декілька років я тільки й чула від них поради відкрити своє ательє. Я довго опиралася, бо «страшно», «якщо не вийде», «у мене й так прикольна робота». Та врешті-решт наважилася завдяки підтримці друзів.

Чому ви обрали формат індивідуального пошиття, а не бренду одягу?

Тому що сама — клієнт індивідуального пошиття.

Я — невисокого зросту. Маю розмір одягу XS, але інколи й він мені завеликий. Тому всі речі, які купувала, я завжди перешивала чи вшивала. Було таке, що купувала цікаві речі на секонді заради якісної тканини чи вінтажного принту й повністю їх під себе перекроювала. 

Зараз індивідуальне пошиття речей для мене — коли людина свідомо обирає той гардероб, який носитиме на 100%. Коли вона обирає склад одягу, колір, тканину, форму й фактуру, а не купує на сейлах щось на кшталт «о, прикольна кофточка, потім придумаю, навіщо вона мені» і ніколи не одягає. 

Індивідуальне пошиття прибирає надмірне споживання речей, а в результаті — його подальше викидання. Я за те, щоб споживати менше, але якісне й необхідне. Адже так воно і прослужить довше, і зменшить відходи. 

Що визначає ваш особистий стиль життя та як він відображається у вашому бренді?

Я дуже активна. Люблю зручний одяг, а незручний не ношу хоч яким би гарним він був. Не люблю підбори, але дуже люблю романтику. 

Виряджатися — не моє. Люблю, коли все під все підходить. Студія вирішує всі ці питання одним «пострілом». Весь одяг зручний, тому що пошитий під мою фігуру. Кольори й фактури підібрані так, щоб усе між собою поєднувалося. 

У мене є своя «база» романтичних суконь такої довжини й фасону, що класно пасують під кроси й чоботи. 

Які основні принципи й цінності в основі Polozova Studio?

Як я вже сказала, я проти надмірного споживання речей. Це одна з цінностей студії. Мій особистий лозунг: споживай менше, але більш якісне. 

Окрім того, ми використовуємо матеріали найвищої категорії для пошиття. Усі вони сертифіковані європейськими виробниками тканин. Зазвичай усі тканини з натуральним складом. Ми проти синтетики, окрім тих випадків, коли це технологічно виправдано. Наприклад, плащові тканини з мембраною від дощу. 

Ми даємо гарантію на свої вироби. Безплатно перешиваємо, якщо виріб із певних причин не задовольняє замовника, і повертаємо 50% вартості, якщо не дотримали дедлайнів пошиття. 

Якими були найбільші виклики, із якими довелося стикнутися за роки існування вашого бізнесу?

Ох, викликів було багато. У мене було орендоване приміщення. Ми вже десь другий рік у ньому працювали — і тут мені раптом сказали, що завтра я маю з нього виїхати. Це був шок! 

Або моя єдина закрійниця одного дня повідомила, що від завтра вона через сімейні обставини більше не вийде на роботу. А в мене прийнятих замовлень на три тижні вперед. Треба було і в терміни вкластися, і кравчинь забезпечити роботою.

Ну, і, звісно, ковід і війна — це неабиякі виклики.

Як ви вибираєте матеріали для виробів та як вони впливають на дизайн одягу?

Матеріали ми зазвичай обираємо разом із замовниками, орієнтуючись на їхні побажання. Звісно, матеріали також відіграють дуже важливу роль у майбутньому дизайні одягу. Тому ми дуже ретельно підбираємо собі партнерів по тканинах, а також тестуємо нові фактури, драпірування й дизайни, щоб розуміти, який ці тканини матимуть вигляд у готовому виробі.

Чи можете виділити якусь річ, робота над якою була особливою?

Цікавих і особливих речей було дуже багато. Але я, мабуть, виділила би моє перше замовлення. Воно було особливо хвилюючим для мене. Я й досі пам’ятаю фасон тієї сукні, колір, матеріали, зачіску й голос замовника — кожну деталь.

У чому полягає унікальність вашого підходу до індивідуального пошиття?

У тому, що замовнику не треба ні про що думати. Ми все зробимо самі! Окрім професійного закрійника, із кожним клієнтом працює дизайнер, який допоможе вибрати підходящий силует, модель, колір тощо. Він супроводжує його на кожному етапі пошиття. Дизайнер не нав’язує своїх симпатій, а вміє чути й розуміти клієнта. Також усі необхідні матеріали можна одразу обрати в нас, не треба нікуди їхати й окремо купувати.

Чи існує виріб, створити який було би вашою професійною мрією?

Я дуже творча. У мене є ресурси на втілення всіх моїх мрій, пов’язаних із пошиттям одягу. Коли в мене з’являється якась ідея, я намагаюся одразу її реалізувати. Єдине, чого мені зараз не вистачає, це відповідних тканин. От у мене виникає ідея — я ношу її в голові, а коли доходить до втілення, виявляється, що така тканина існує лише в моїх фантазіях.

Які були найприємніші й найскладніші моменти, пов’язані з вашою роботою?

Такі моменти пов’язані із замовниками, бо вони на першому місці для мене. Найприємніше — це бачити радісні очі нареченої, яка каже, що ми втілили в життя її омріяну весільну сукню. А неприємно, коли виникають непорозуміння між нами і клієнтом. Так, це іноді трапляється.

Яку річ ви вважаєте своєю візитною карткою та знаковою для студії?

Це твідові костюми й сукні в стилі Шанель. Найбільшу кількість ми відшиваємо саме цих виробів. Цікаво, що за всі дев’ять років у нас не було повторів. Навіть із однакової тканини кожний виріб був унікальним через різний крій та оздоблення. І навпаки: той самий крій, проте інший колір твіду — і це вже зовсім інша річ.

Polozova Studio працює вже понад 9 років. Чи траплялося так, що вашими клієнтами ставала вся родина? 

Так, звісно. Жінки приводять своїх чоловіків і дітей. Дівчата — своїх мам. У нас дуже популярні фемілі образи, особливо для івентів. Із такими замовниками дуже приємно працювати, адже ми ніби стаємо частиною їхньої родини на певний час.

Який вигляд має ваш робочий стіл? Чи є на ньому якісь особливі речі, без яких ви не розпочинаєте свого робочого дня?

На моєму столі є ноутбук і чашка з чаєм або кавою. Зазвичай із ними я й розпочинаю свій день. Словом, усе дуже банально.

Ще на моєму столі лежить велика енциклопедія вишиванок. Вона мене надихає. Хочу створити унікальну вишиванку або навіть серію сучасних суконь вишиванок.

Яким ви бачите майбутнє студії та які цілі перед собою ставите?

Мрію, щоб люди шили собі одяг на замовлення й це було для них нормою. Тому я хочу популяризувати цю послугу, щоб якомога більше людей про неї дізналися й відчули на своєму досвіді, що це не страшно, а захопливо й цікаво.

Я Даша, кофаундерка & бренд стратег THE US. Я обожнюю креативний маркетинг і закохана в українську культуру та мистецтво. Тож буду щаслива розділити свої захоплення з читачами THE US.

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *