“Ми працьовиті, пристрасні, завзяті, енергійні люди – ми МАЄМО показувати це світові. І англійська — універсальний інструмент для цього”: Віккі Дубровіна про розвиток мовної школи Speakin`Gem

Англійська як спосіб розповісти світу про себе – це те, чим живе Speakin`Gem, школа, заснована Віккі Дубровіною. У розмові з редакцією THE US вона розкрила філософію своєї школи: допомагати українцям вийти за межі географічних та мовних обмежень, аби впевнено показати свою цінність світові.

Як розпочалася ваша історія та шлях, пов’язаний з англійською мовою?

Найяскравіший прорив у моєму вивченні англійської мови стався в Техасі, коли я жила у сім’ї Brigham як студентка за обміном. Життя з афроамериканською родиною подарувало мені яскравий американський акцент, любов до культури R&B та репу, а також розвинуло мій емоційний інтелект, адже потрібно було адаптуватися до абсолютно нової культури та традицій. Ми їздили на бейсбол всією родиною, обговорювали значення пісень Kendrick Lamar у машині, співали під шикарний церковний хор, готували Soul Food разом. Англійська стала мені рідною, як і ця нова культура. Мова лилася без страху, мені хотілося більше знайомитися та ділитися своїм gem.  

Адаптуючись до цієї культури, я зрозуміла, що англійська стала для мене чимось більшим, ніж просто засобом спілкування. Вона стала інструментом для вираження моєї суті й глибшого розуміння інших людей. Це був переломний момент — відкритість до різних поглядів і можливість створювати справжні зв’язки через мову. Я відчула, наскільки важливо не лише говорити англійською, а й проживати її, вбираючи нову культуру, традиції й досвід, розкриваючи себе в новому світлі.

Як ви прийшли до ідеї створення школи Speakin`Gem для українських талантів? Яким був перехід від корпоративної роботи до власного проєкту?

У травні 2022 року я вирішила завершити кар’єру менеджера в ІТ і працювати над власною справою, бо не могла цього не зробити. Коли кожен день може бути останнім, хочеться скоріше реалізувати свою місію, яка відповідає нашій реальності. Місія нашої школи — допомагати талановитим українцям транслювати свою цінність за межі географії, мови та культурної приналежності. Щоб кожен українець, незалежно від того, де він знаходиться — за кордоном чи в Україні — міг залишатися собою, спілкуватися природно та від душі, і ділитися НАШОЮ культурою з іншими. Ми працьовиті, пристрасні, завзяті, енергійні люди — ми МАЄМО показувати це світові. І англійська — універсальний інструмент для цього.

Перехід від корпоративної роботи до власного проєкту був легким, бо я підприємець за своєю натурою. Під час роботи проджект-менеджером я завжди мала шукати баланс між командою (навантаженням, мотивацією, якістю виконання) та клієнтом (бюджети, терміни, задоволення продуктом). Цей досвід допоміг мені побудувати власну справу, де я витримую такий самий баланс. Команда + клієнт.

Школа Speakin`Gem має особливий фокус на підготовку українських талантів до роботи в міжнародному середовищі. Як ваш професійний досвід вплинув на формування цієї цілі?

З початком повномасштабного вторгнення для нас, українців, стало ще важливіше гучно заявляти про себе і про Україну. Світ має бачити, що ми прокинулися — у нас є круті, якісні бренди, сильні ідеї та неймовірний потенціал. Щоб це донести, нам потрібна англійська мова, яка допоможе показати, хто ми є, представити себе на міжнародній арені та створити нові можливості для розвитку.

В ІТ-компанії Sigma Software я працювала технічним проджект-менеджером. Працюючи на проєктах для великих медіа-компаній New York Post, Boston Globe Media, The Atlantic, The Washington Post, Spotify, Hulu, Roku, я зрозуміла, що успіх у глобалізованому світі багато в чому залежить від здатності виражати свою унікальну цінність і бути видимим для міжнародної аудиторії. Це особливо важливо для українських талантів. Фотографи, дизайнери, підприємці, художники, контент-кріейтори, маркетологи, копірайтери, ілюстратори, відеографи, музиканти та інші. Я мрію, щоб усі ці люди вміли заявляти про себе.

Важливо не лише оволодіти мовою, а й навчитися використовувати її для ефективної самопрезентації, демонструючи свої професійні та особисті якості. У міжнародному середовищі це дозволяє будувати кар’єру, отримувати доступ до нових можливостей і встановлювати партнерства, що піднімають вашу діяльність на новий рівень. Наша місія в Speakin`Gem — допомогти українцям показати світові свої таланти, зберігаючи при цьому свою ідентичність.

Чи були певні орієнтири або маркери, яких ви точно не хотіли бачити у власному проєкті?

Так, у Speakin`Gem я точно не хотіла бачити формальний підхід до навчання. Наш фокус — це індивідуальність і справжність. Ми уникаємо шаблонів, що стирають унікальні риси особистості або зводять навчання до механічного вивчення мови, перетворюючи уроки на сухі підручники, а вчителя — на далеку фігуру, яка лише диктує матеріал. Ми не працюємо за моделлю, де всі отримують однаковий контент і завдання. Навпаки, кожен студент — це окрема особистість зі своїми цілями, і наша задача — допомогти знайти свій голос англійською, а не просто завчити граматичні правила.

Чим підхід Speakin`Gem відрізняється від інших шкіл англійської мови? Як ви адаптуєте навчання для потреб українських професіоналів з різних галузей?

F2F PLAN — це персоналізований план навчання, розрахований на 2 місяці, що включає 16 уроків, це мінімум для старту. Я знаю, що люди знаходять мотивацію через досягнення короткострокових цілей. Саме на це ми беремо фокус. Ми пропонуємо ітераційний підхід з постановкою цілей щомісяця.

Чим відрізняється наша школа? Практична частина 

Наші студенти постійно захоплюються нашою структурою. Наша F2F програма включає в себе кроки, як в ІТ-сфері. У нас є всі елементи: goals + milestones, requirements gathering, timeline, daily tasks, iteration work, SOW, retrospective.

Ми починаємо з in-depth опитування про рівень, мету та сферу діяльності людини для того, щоб підібрати студента до ментора.
Після цього gem-менторка будує план навчання на перший місяць уроків. У програмі описані теми уроків та мета, щоб студент міг розуміти свої кроки досягнення мети.
Студент бачить програму та апрувить її. Приналежність до власного навчання грає велику роль у мотивації проходити уроки до кінця.
Кожні 8 уроків ми робимо retrospective, аналізуємо ваш прогрес та ставимо нові цілі на програму.

Чим відрізняється наша школа? Емоційна частина 

Ми надихаємо навчатися, і, навчаючись, надихаємося.

Усім відомий закон: для того, щоб багато отримувати від життя, потрібно віддавати. Давати – брати – давати – брати.

До чого це ми?

У нашій школі ми працюємо з творчими та самореалізованими людьми, яким є що запропонувати світові (талант, знання, просто себе). При цьому кожен ментор працює над собою, щоб бути творчою і самореалізованою особистістю, яка мотивує і навчає вільній розмові англійською. Ми беремо дуже плідний фокус на особистість ментора, щоб людина відчувала контакт.

Коли ми навчаємося, ми повністю довіряємо людині, яка передає нам свої знання. І ми маємо щодня працювати над різними сферами свого життя, щоб дати студентам максимум із наповненого стану. Підтримувати і спонукати до змін — найкраще.

Людина, яка зацікавлена у своєму розвитку та знає свої таланти завдяки англійській, розширює своє поле впливу далі, за межами рідної мови та географії.

Оплата за курс здійснюється на початку. Це додатковий інструмент мотивації, щоб дійти до кінця і не зупинятися на половині шляху.

Mentorship – friendship – partnership.
Ми стежимо за тим, щоб у вас з ментором виник total match по вайбу.

Ментор працює з вашими особистими цілями, питаннями, прогалинами в мові.

У ментора та студента однакова відповідальність за результат. З нас — харизма, структура та результати, з вас — присутність та дисципліна.

Які управлінські рішення за період існування школи найбільше вплинули на успіх Speakin`Gem?

Мій топ управлінських рішень:

— Стратегічний запуск.
Проєкт запускався з бренд-візією та чітким планом дій, які відповідають моїм цінностям, баченню та стилю.

— Якість продукту.
Перед запуском школи в мене було 4 роки досвіду викладання, де я шукала свій метод та підхід. Я відтестувала кількість уроків, формати, підходи до домашки, мотивацію студентів і знайшла ідеальну формулу F2F плану. До кожного F2F плану ми підходимо, як до міні-проєкту. Аналіз рівня, мети та сфери діяльності є надважливим кроком для кожного ментора. План персоналізується та презентується клієнтові перед стартом уроків.

— Постійний контакт з клієнтом.
Ми працюємо, як у партнерстві. Персоналізована комунікація, фідбек-чекін на кожному етапі, перевірка покращення знань. Студент бере участь в кожному кроці та знає, на що чекати протягом навчання. На даному етапі в нас немає ботів, швидкої автоматизації відповідей, скриптів. Ми працюємо з кожним gem-студентом FACE TO FACE.

— Команда.
Мій ресурс, моя сила. В управлінні командою я також використовую ІТ-підхід. Наприклад, 1:1 зустрічі. Це є ключовим інструментом управління та взаємодії з командою. Вони надають можливість мені, як керівнику, й кожному члену команди обговорити робочі процеси, надати зворотній зв’язок, вирішити проблеми та запланувати майбутні дії. У нас є щомісячні team-buildings на різні напрямки: від гри на зближення від Playersgetready x Katsurina до resilience workshop з психологом.

Чи є конкретна історія успіху ваших учнів, яка найбільше вас надихає?

Насправді, прикладів дуже багато. Ось лише декілька з цих історій, а також результати, яких змогли досягнути наші студенти. 

Ліза, студентка у сфері маркетингу, працювала з ментором Наілею, щоб покращити свою вимову та зв’язність мовлення під час робочих презентацій, а також розуміння текстів на тему маркетингу. Під час курсу Ліза опанувала особливості вимови та вперше виступила з англомовною презентацією на роботі. Ми разом подолали її “плато” і навчились обговорювати улюблені теми, використовуючи більш складні конструкції. Після спільного вивчення гайду з контент-маркетингу Ліза значно збагатила свій словниковий запас і стала впевнено спілкуватися на професійні теми.

Маргарита, стиліст, працювала з ментором Анею, щоб покращити спілкування з клієнтами під час розбору гардеробу та шопінгу, а також підготуватися до проведення лекцій і бранчів для брендів. Крім того, вона хотіла дивитися фільми та серіали англійською, а також легко знайомитися і спілкуватися з іноземцями. Результатом її роботи стало впевнене використання англійської у своєму блозі, де вона почала публікувати розмовні відео. Разом ми написали сценарій для reels, а також працювали над вимовою, змістовністю її текстів та вмінням професійно й цікаво описувати луки.

Що вас особисто мотивує працювати з українськими талантами? Чому для вас важливо розвивати їхні комунікативні навички на світовому рівні та яке значення має слово "gem"?

Мене особисто мотивує величезний потенціал українців і наша здатність адаптуватися та створювати щось нове, навіть у складні часи. Я бачу, скільки в нас є талановитих людей, які заслуговують на те, щоб їх почули і помітили в усьому світі. Працюючи з ними, я відчуваю, що допомагаю не лише окремим людям досягати успіху, а й будувати позитивний імідж України у світі. Це дає мені натхнення і віру в те, що разом ми можемо досягти великих результатів.

Слово “gem” зі мною з 2016 року. Є багато варіантів перекладу, проте для мене цей вигук запам’ятався як реакція на те, що ти дуже довго шукав, і, коли знайшов, отримав усвідомлення цінності й радість від того, що це в тебе є. Наче ти знайшов справжній дорогоцінний камінь! До речі, це і є буквальний переклад цього слова.

Знахідка, унікальність, рідкість, особливість, винятковість — це все про “gem”. Це все про мене. Це все про вас.

Я знаю, що кожен із нас — це “gem”, який має свою силу. Ця сила може проявлятися в особистості, діяльності, бізнесі, стосунках. І я, як English Mentor, допомагаю примножувати цю силу через мову.

Я підсилюю ваш (і свій) “gem” через комунікацію, через англійську. Завдяки мові ми здатні транслювати свою цінність за межі своєї географії, рідної мови чи культурної приналежності.

Закликаю вас розширювати зону свого комфорту та впливу, спілкуючись англійською природно й від душі!

Я Даша, кофаундерка & бренд стратег THE US. Я обожнюю креативний маркетинг і закохана в українську культуру та мистецтво. Тож буду щаслива розділити свої захоплення з читачами THE US.

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *