THIRTEEN Candle Studio:Від маленької майстерні до міжнародного бізнесу

Її бренд THIRTEEN  Candle Studio виріс від маленької майстерні до міжнародного проєкту з прихильниками у різних куточках світу. У цьому інтерв’ю Анастасія Ляхова розповідає, як вона змогла перетворити свою пристрасть у процвітаючий бізнес і що надихає її рухатися вперед.

Що саме надихнуло вас на створення свічок, і як ви прийшли до рішення перетворити це хобі на бізнес?

Ідея з’явилася у 2018 році, коли я почала глибше цікавитися свічками. Мене приваблювали аромати різних брендів, але я була розчарована їхньою якістю, навіть у визнаних світових лідерів. Саме це змусило мене зануритися у дослідження компонентів. Я провела безліч експериментів, замовляючи воски та аромати з усього світу й тестуючи їх на власній кухні. Зрештою мені вдалося знайти ідеальну комбінацію воску й парфумованих композицій виробництва США та Великобританії.

Щойно я отримала бажаний результат, я захотіла масштабуватися. Мені завжди було важко залишати хобі тільки для себе. Так було з усіма моїми попередніми проєктами. Тож із THIRTEEN мені хотілося ділитися зі світом цінностями та теплом, які я вкладала в кожну свічку. Створити свічку — це одна частина, а побудувати свічковий бізнес — це вже завдання з зірочкою.

Ваш бізнес починався в досить непростих умовах. Які були найзначніші виклики, з якими ви зіткнулися, коли починали?

Запустивши бренд 13 вересня 2019 року, через три місяці я дізналася, що вагітна. Потім у 2020 році народження дитини збіглося з пандемією COVID-19, а у 2022 році почалася війна, що призвела до переїзду, тимчасової зупинки бізнесу, релокації виробництва в Україні та його перезапуску. У ті моменти, чесно кажучи, впевненість у майбутньому була на критично низькому рівні. Але те, що завжди мене підтримувало, — це внутрішня віра в себе і в те, що я роблю. Я навчилася приймати виклики як можливості. Адже припинити проєкт — це найлегше, що можна було зробити. Однак продовжувати йти вперед, попри перешкоди, — це не просто виклик, це те, що додає мені сил, допомагає рости та драйвить.

Перехід до виробництва в Берліні став значним етапом в історії вашого бренду. Як ви впоралися з переїздом і адаптацією до нового ринку?

На початку 2022 року ми не планували вихід на міжнародний ринок, оскільки на той момент активно працювали на внутрішньому ринку, зокрема уклали угоди на виробництво свічок для інших українських брендів. Однак обставини змусили нас розширити горизонти й досліджувати можливості за кордоном.

Після 24 лютого 2022 року все змінилося. Вимушена релокація дала нові можливості для бізнесу. Адаптація до нового середовища в Берліні вимагала значних зусиль. Серед основних труднощів були мовний бар’єр (німецька не була моєю сильною стороною), складні бюрократичні процедури й пошук відповідного приміщення, яке задовольняло б усі наші потреби. Ще одним випробуванням стала необхідність адаптувати наш продукт до вподобань місцевого ринку. Але я точно знала, що відступати — не варіант. Тому активно шукала інформацію, консультувалася з фахівцями, експериментувала. Саме завдяки прийнятим рішенням і невтомній праці ми досягли того рівня розвитку, на якому зараз знаходимося. І я впевнена, що попереду нас чекає ще багато цікавого, принаймні плани саме такі.

Як вам вдалося поновити виробництво та роботу бренду в Україні після початку повномасштабної війни?

До червня 2022 року ми утримували наше приміщення з видом на Дніпро, продовжували платити оренду і сподівалися, що дуже скоро повернемося. Згодом ми зрозуміли, що необхідно приймати важкі рішення і змінювати стратегію. Спочатку ми тимчасово релокували виробництво на Захід України, а згодом переїхали в приміщення під Києвом, де зараз і розташовані наше виробництво та склад з продукцією.

Що ви вважаєте своїми основними стратегіями для виходу на міжнародний ринок? Як вам вдалося привернути увагу споживачів за межами вашої країни?

У Німеччині на сьогодні наша стратегія сфокусована на B2B. Маємо амбітні плани на розвиток B2C, наші дослідження показали великий попит на екологічні товари та домашній декор. Німеччина займає четверте місце у світі за продажами свічок, а прогнози на наступні п’ять років обіцяють зростання ринку на 9,56% щорічно.

Наша мета — зробити так, щоб свічки українського бренду продавалися по всьому світу. Ми здійснили ребрендинг з нагоди п’ятиріччя бренду, запускаємо сайт thirteencandle.de, активно працюємо над його українською версією. Обрали ключові ринки, розширюємо офлайн-присутність як в Україні, так і в Німеччині (у нас також є офлайн-точки у п’яти містах Польщі), сформували базу корпоративних клієнтів і навіть намагаємося освоїти TikTok. Кожен крок, кожен вибір — це нове відкриття та можливість поділитися нашою пристрастю зі світом.

Ваша участь у міжнародних маркетах і виставках суттєво вплинула на розвиток бізнесу. Як ці події допомогли вам у розширенні вашого бренду?

Участь у міжнародних маркетах відіграла ключову роль у популяризації та розвитку нашого бренду. Це чудовий спосіб донести нашу продукцію до нової аудиторії, залучити постійних клієнтів і встановити B2B-зв’язки. Виходячи на такі маркети, ми ставили за мету зробити THIRTEEN Candle Studio відомим на міжнародній арені. У 2022 та 2023 роках ми брали участь у маркетах щонеділі, без перебільшення, в сезон в один день могли робити по 3-4 івенти.

Ми беремо участь як у локальних маркетах, так і в політичних заходах на підтримку України. Так, Урсула фон дер Ляєн стояла на одному з форумів у Берліні з нашою свічкою “КИЇВ”, а потім це фото з’явилося в німецьких медіа. Ми святкували це як маленьку особисту перемогу.

Кожна згадка про наші свічки на міжнародних платформах — це маленький крок до великої мети: зміцнити позиції українського бренду на світовій арені. Це частина нашої культурної дипломатії, яка допомагає будувати позитивний імідж України за кордоном і яку ми маємо активно розвивати.

Виграти грант — це значне досягнення. Які етапи процесу отримання гранту були найскладнішими для вас? Чи можна сказати, що все вдалося з першого разу?

Отримання гранту від USAID я б не назвала “виграшем”, адже це був результат наполегливої роботи великої кількості людей. Це не було щасливим випадком, а результатом ретельної підготовки й чіткої стратегії з нашого боку. Завдяки цьому гранту наш бренд отримав нові можливості.

Отримання гранту від USAID стало значною віхою в історії нашого бренду. Цей грант дав нам силу та впевненість, що ми рухаємося правильним шляхом.

Програма USAID «Конкурентоспроможна економіка України» (Програма USAID КЕУ) підтримує стартапи й малі та середні підприємства (МСП) з метою підвищення їхньої конкурентоспроможності на внутрішньому ринку України та на міжнародних ринках, допомагає в розбудові спрощеного та прозорого бізнес-клімату, а також забезпечує українські компанії можливостями скористатися перевагами міжнародної торгівлі.

Отримання цього гранту не було випадковим або простим процесом. Це вимагало величезних зусиль, глибоких досліджень та виважених рішень. Кожен крок цього процесу був для нас викликом, але також і цінним досвідом. Це стало потужним стимулом для розвитку нашого бізнесу та зміцнення його позицій на міжнародній арені.

Чи плануєте ви розширювати свою присутність в Україні? Поділіться, будь ласка, планами та найближчими цілями.

Дуже багато наших партнерів змушені були закритися через війну (маю на увазі точки продажу). Проте зараз ми бачимо позитивну динаміку — відкривається велика кількість нових, цікавих локацій. У наших планах — розширення офлайн-представництва в Україні, а також розвиток B2B-напрямку, що є для мене особливо захопливим, адже це дозволяє взаємодіяти з різними бізнес-проєктами.

Які комунікаційні та маркетингові активності стали найбільш значущими в розвитку THIRTEEN Candle Studio?

Співпраця зі всесвітньо відомими артистами — це унікальна можливість комунікувати зі світом і втілювати нашу креативність у життя. Щоразу, коли я бачу згадки на офіційних сайтах про те, що продукт «вироблено українським брендом THIRTEEN», я відчуваю глибоку гордість за нашу роботу.

Ми співпрацювали зі світовими зірками, такими як британський виконавець James Arthur, німецький гурт MODERAT, канадська співачка Tate McRae, а також з гуртами Simple Minds, The 1975, ДахаБраха, KEANE, GusGus. Ми виготовляємо свічки для їхніх міжнародних турів та фестивалів. Кожна така співпраця є кроком до зміцнення позицій українського бізнесу на світовій арені та можливістю показати, що Україна має сильний, креативний і талановитий бізнес-сектор.

THIRTEEN Candle Studio сьогодні — це не просто бренд, а відображення пристрасті, креативності та стійкості його засновниці. Анастасія Ляхова продовжує експериментувати, розширювати кордони свого бізнесу та ділитися теплом своїх свічок з усім світом. І хоча шлях був нелегким, вона довела, що мрії можна втілити в реальність, якщо вірити у свою справу та невпинно йти вперед.

Я Даша, кофаундерка & бренд стратег THE US. Я обожнюю креативний маркетинг і закохана в українську культуру та мистецтво. Тож буду щаслива розділити свої захоплення з читачами THE US.

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *