Кліп Океану Ельзи “Мукачево”:історія створення анімації від and action, що за рекордний час набрала мільйон переглядів

Чи є хоча б один українець, який не знає про рок-гурт «Океан Ельзи», що вже понад 30 років підкорює серця слухачів? Їхні хіти давно стали символами української музики, а легендарні рядки «там-там-там-тіки-там-де-нас-нема» знає кожен. За 6 тижнів команда агенції and action створила анімаційний кліп «Мукачево», який вже набрав понад мільйон переглядів. Про цей досвід розповідає Віталій Небельський, артдиректор та співзасновник агенції and action.

Завдання

До нас звернулася команда ОЕ з ідеєю створити анімаційний кліп для пісні «Мукачево» з нового україномовного альбому.

Це був справжній челендж. У кліпі дуже багато сцен, і над однією сценою одночасно працювали троє людей, кожен відповідав за свою частину. Але ми змогли організувати процес, спланувати роботу і вчасно здати матеріал, хоча терміни були дуже стислі. Це був унікальний випадок, коли вся команда працювала виключно над одним проєктом, і це ще більше згуртувало нас, адже у нас було всього 6 тижнів для створення анімації тривалістю 4 хвилини та 17 секунд. Зазвичай такі проєкти займають 10-12 тижнів.

З чого ми почали?

Спершу ми презентували команді ОЕ дві основні ідеї для анімації. Після того, як клієнт обрав одну з них, ми паралельно почали працювати над сценарієм та стайлфреймами (ілюстраціями, які показують, як виглядатиме фінальний стиль у відео), щоб встигнути якісно реалізувати задум у стислі терміни.

Тож про що цей кліп?

Кліп — це історія про пошук та усвідомлення себе, про межу між вигадкою інших і твоєю власною реальністю, між тим, яким тебе бачать оточуючі, і тим, ким ти є насправді. Візуальна складова підсилює зміст пісні, адже ми заклали в анімацію багато символів, пов’язаних із різними етапами творчості гурту. Це допомогло підсилити меседж і настрій треку.

Сценаристка Марина Бучинська зазначає, що найголовніше було відобразити кожен етап життя Святослава Вакарчука. Він ділився багатьма інсайтами: як народилася пісня, що за нею стоїть, які його переживання, що він бачив і куди їздив. Продюсерка ретельно аналізувала ці матеріали, щоб відтворити їх у анімації.

Стилістика

Після затвердження концепції ми створили кілька стайлфреймів. Один із них був нетиповим за стилем анімації та кольоровою палітрою, але ідеально підходив для цієї історії. Саме його й обрав клієнт.

«Ми вирішили заповнити більшість середовища анімації синьою гамою, щоб акцентувати увагу на одному з головних символів відео — сакурі та її пелюстках. У міру того, як головний герой дорослішає, синя гама стає темнішою і глибшою. У фіналі палітра досягає найтемнішої точки, що символізує етап внутрішньої кризи героя. На цьому фоні пелюстка сакури стає найбільш помітною, що допомагає герою повернутися до себе, до того, ким він був у дитинстві», — зазначає артдиректорка Оля Капись.

Ключовою особливістю кліпу стала колірна гама. Команда вирішила використовувати майже монохромний дизайн з акцентом на рожеву сакуру. Це рішення допомогло передати особливу атмосферу відео.

Щоб уникнути монотонності, кліп поділили на частини, що відображають різні етапи життя головного героя. Сакура у кліпі відіграє символічну роль, представляючи дитинство в Мукачеві. Наприкінці пелюстка сакури стає символом повернення до себе, нагадуючи про важливість внутрішньої гармонії в умовах зовнішніх викликів.

Продакшн: малювали, виправляли, малювали знову

Для цього проєкту ми об’єднали всю нашу анімаційну команду, що було для нас новим і цікавим викликом. Зазвичай ми працюємо над кількома паралельними проєктами, де кожна команда займається окремими завданнями і створює короткі ролики тривалістю близько 30 секунд. Але цього разу кожен хотів долучитися до масштабнішого проєкту. Ілюстратори й аніматори розподілили між собою сцени, і щоб усе було скоординовано, ми щодня проводили синхронізаційні дзвінки, які допомагали стежити за прогресом і дотриманням загального творчого бачення.

Оптимізація процесу

Раціонально використання ресурсів було дуже важливим, оскільки часу на зміни майже не було. Ми оптимізували деякі візуальні рішення, наприклад, сцену, де головний герой пролітає через свої спогади. Частина фонової анімації була закільцьована, змінювались лише деталі, необхідні для розвитку сюжету.

Архіви і референси

Ми переглянули багато архівів, інтерв’ю та фотографій «Океану Ельзи», щоб зробити кліп максимально достовірним. Це було важливо для створення різних вікових образів Святослава Вакарчука, якого ми показали у віці 10, 17, 30 і 45 років. Кожен з цих образів потребував ретельного підходу до анімаційної роботи.

Чи впоралися ми?

Так, і клієнт залишився задоволеним. Для нас це був новий, але дуже крутий досвід.

Ми вдячні команді «Океан Ельзи» за довіру та відкритість до експериментів в анімації. Я вважаю, що нам вдалося створити історію, у якій кожен глядач зможе знайти щось своє. Раджу переглянути кліп кілька разів, щоб помітити всі приховані символи та деталі, які ми заклали.

Подивитися кліп можна за посиланням, а ще підписатись на наш Instagram, щоб не пропустити кейси які ми з командою створюємо. 

Я Даша, кофаундерка & бренд стратег THE US. Я обожнюю креативний маркетинг і закохана в українську культуру та мистецтво. Тож буду щаслива розділити свої захоплення з читачами THE US.

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *